Sista Dagen!

Sista dagen för vinterfisket idag 24/4 på Landön. Köpte fiskekortet 07.24 och packade ihop ca 19.30.
Trots 12 timmar på sjön så lyckades inte jag lura någon röding. Dom fanns där och vi såg dom men dom var inte på hugget. Däremot lyckades bror min Håkan lura en fin på 2,9Kg. En varm,solig och helt underbar sista dag på Landön för denna vinter, Vi ses nästa år!
Nu är de full fokus på sommarfisket!
Keep on fishing!

Utrustning!

Nu har jag fått mina spön och rullar från OFC 6st Kinetic Angel fish spön och till dom 6st Okuma Magda MA 30D rullar. Får duga till en början för mig! =)

Angeltävling!

Idag har det varit Angeltävling på lilla Drafsjön. Jag, Richard och Micke (Team F-UNIT) var i ett lag och mot oss hade vi 9 eller 10 lag att slåss emot. Starten gick och vi började sätta ut donen där vi trodde vi kunde lura någon gädda. Men de tog säkert 30 min innan första small på som vi drog upp, (tyvärr liten) men det var inte vikten som räknades i denna tävling utan längden på gäddan. Vilket är en mycket rolig tävling! Sen rullade det på lite grann och vi fick ett dubbelhugg där vi fick upp den ena och tappade den andra. Kan notera att vi bara tappade en på hela dagen vilket brukar kunna vara ovanligt vid angelfiske. Dagen slutade iallafall med 7 gäddor och där av tog vi även hem segern. Vädret var lite blandat, det kom några droppar från ovan men vi fick även se skymten av solen i några minuter, för övrigt ganska mulet. ( på bild nr 2  ser vi Fredrik och Emil som  kom förbi som stöd) ;)
Tackar arrangörerna för en bra och rolig tävling och hoppas vi ses igen nästa år! /Team F-UNIT
Keep on fishing

Båtpremiär!

Då var de dags för årets första fiske från båt. Ställde klockan på 07.00 för att träffa Richard nere vid Ockesjön.
Isen låg fortfarande kvar inne vid land så vi fick dra båten någon meter och det gick utmärkt.
Vi började att dra lite wobblers men gav inget resulltat på morgonen, så vi bestämde oss för att ankra fast oss och pröva lite olika jerks. Men det ville dom inte heller, så vi tänkte att vi prövar och drar lite över sjön. Det tog inte länge för en Richard skriker till att han har hugg, ser att spöt böjer sig och ger ifrån sig 2 snabba knykk och sedan avtar. Efter de fortsätter det att hugga lite men vi lyckas inte få fast dom riktigt. Men när det väl hugger på mitt spö så lyckas jag hålla den kvar och upp kommer en gädda på ca 2kg. Det dröjer inte länge för en jag dragigt upp 2 snabba till så Richard ville avsluta för dagen, men jag prövar att övertala honom att fortsätta några minuter till, och mycket riktigt hugger det på Richards spö som faktiskt får upp en i samma storlek som mina.
Så vi får ändå vara nöjda med dagen.
Keep on Fishing

Ockesjön Levererar!

Blev en bra dag igår trots att vi åkte hem lite tidigare. När jag kom ner till jobbet ringde Rudi och berätta att han fått 8st sen vi åkte. Så han skötte de bra på egen hand ;)

07.00 ringde jag Rudi för att se om han var på plats, och det var han tillsammans med Richard. När jag kom ut på isen hade Rudi redan hunnit dragigt den första. 08.13 kollade jag på klockan när ena donet visade för hugg, upp drar Rudi en på 5kg, 08.14 svajar nästa don och Richard rusar dit o drar en nästan lika på 5kg, sist men inte minst 08.15 smäller nästa. Denna gång på spöt. Det är faktiskt min första på ismetespö, riktigt roligt måste jag säga. Rudi drog den största på över 8kg, min ena på över 6, 2 på över 5, en på runt kilot o min sista på ca 4kg. En riktigt bra dag och Ockesjön levererar igen!