Sponsorer!

Vill Tacka våra sponsorer till Team F-Unit för ett gott mottagande samt sammarbete!
Hälsningar Team F-Unit
(Blogspot ligger nere för till fället så har inte kunnat uppdatera något från Team Bloggen)

Nytt PB! 5568gram

Ny tur på hemmaplan och sjön Liten. Åker ut med Micke Hernerud samt bror Håkan Eriksson.
Tidigt hugg och Micke drillar en liten kanada, sekunder senare hugger det igen och även denna gång rycker Micke tag i spöt och upp kommer en gädda tyvärr. Men skönt att dom åxå försvinner ur sjön.
När vi bestämt oss för att rikta skrovet mot land så löser djupriggen ut och jag griper tag i spöt, där börjar drillingen, en vild kanadaröding som inte vill in till båten. En snabb och intensiv rusning på ca 50fot innan jag får stop på honom. Efter ca 15 minuters drilling så glider en kanada på 5568gram så skönt in i håven. Vilken lättnad på denna underbara kväll på sjön, och även nytt PB för mig på Kanadaröding!

Liten 2011-05-21

Blev en tur ut på Liten med Bror och Sofia. Blev en Kanadaröding på runt 2 kg.
Kan Meddela alla fiskare i Liten att jag har ringt runt till olika som är med i Fiskevårdsföreningen här i Liten om en ansökan för att bygga en båtramp, för i dagens läge vet jag inte om det finns en ända ramp för sjösättning. Jag jobbar på ärendet så mycket jag kan och återkommer med info senare.
Keep on fishing

Äntligen klar!

Äntligen blev jag klar med motorbytet på min båt. Efter mycket skruvande hit o dit så åkte jag och Anders ut på Storsjön för att pröva, det slutade med ett gott resultat.
Ett STORT TACK till Anders Karlsson som hjälpt mig med detta och jag får tacka för lånet av erat garage! =)

Motorbyte!

Har som sagt köpt en ny motor, En Suzuki 50Hk 4takt. Har tagit båten till Anders Karlsson som också har köpt en ny motor. Har blitvit mycket skruvande dom sista dagarna hit o dit, men de blir nog bra tillslut. Igår var jag till Anders o lämna en pall som jag ska lägga min gammla motor på och skicka till försäljning. Vi fick även till Anders motor igår så vi var tvungen att ut på Storsjön o pröva den lite, gick som en klocka måste jag säga. För nöjes skull slängde vi ut 3 spön som inte gav så mycket. Men kul var de.

Team F-Unit

Nu har vi startat med den nya Bloggen för de Fiske Team jag är med i, Team F-Unit, men jag kommer även ha kvar denna blogg tillsvidare.
Besök Gärna  vår sida http://www.teamf-unit.blogspot.com/.

Mitt PB på Gädda!

Blev en morgon tur i Trångsviken med Richard och Ante. En ganska bra dag måste jag säga. Dom var bra i gasen på morgonen när vi kom fram. Drog 2 snabba inom loppet av ca 5 min. De slutade med att vi fick upp 5 st. Jag tog min största gädda på 7Kg som är ett PB för mig. Richard fick åxå en fin på ca 7,2 Ante en fin på 4blankt, sen 2 mindre. En bra Jerkdag!
Keep on fishing       /Team F-Unit

Fel Vikt!

Vikten på Mickes Kanadaröding skall vara 10.520 och inget annat. Utskriften är från Ica Mörsil då dom vägde den

Hatten av & stort GRATTIS!

Vet inte hur jag ska börja så håller mig kort =) Återigen trolling på Liten, Jag, Rudi Woxlegd i Anders Kalrssons båt och bröderna Micke&Robin Hernerud i Richards båt. En helt underbar dag på sjön idag med lite sol,vind och vatten. I Anders båt drillade vi upp en mycket fin Öring på 3,600gram som Kapten Anders sj fick drilla. Stort Grattis Anders =).  Vi fick även 2 Kanadicker av den mindre sorten, annat var de i grannbåten. Där hade dom tagigt en varsin fin Kanadaröding. Richard med sin på 3,900gram, Robin med en fin kanadaröding på 6080gram och Micke med sin otroligt stora kanadaröding på hela 10,052gram, Stort GRATTIS till guldfisken =)
Kan även meddela att vi nu startat ett eget fisketeam under namnet "Team F-Unit" Bloggsida och info kommer inom kort! Keep on fishing

Liten! 2011-05-07

Var ut på Liten idag. Dagen har väl varit lite upp och ner. Morgonen började med att Richard inte fick igång båten pga för dåligt batteri så Ante fick åka till Trångsviken och hämta ett nytt. Sedan var vi iallafall iväg. Samma visa som sist, det dröjde inte länge för än vi fick första hugget. I min Båt var de jag själv och 2 av mina goda vänner Anders Karlsson och Micke Hernerud. Richard hade med sig pojkarna Hellqvist, Ante&Putte. Hur som helst så fick vi ett påslag och Micke fick drilla en Kanadaröding på ca 7-8hg. Plötsligt ser vi en båt till komma ut emot oss, då är det Mogge Larsson som är fiskesugen och slänger ut 2 av sina spön. Tar ca 45 min innan min mobil ringer och det första jag hör: "Ni måste komma hit med en håv jag har en stor jävla Kanada på" då är de Mogge som fått på en fin Kanada så vi tog upp våra saker och Anders fick gå ombort på Mogges båt för att han glömt håven hemma, ajjabajja ;) Hur som haver så fortsätter vi våran rutt och åker runt där mogge fick sin, jo visst fisken var inte ensam där. En 3kg Kanada kliver på som jag själv får lyckan att drilla.
dagens resulltat: Min båt fick 2 Kanada, en på 8-9hg och en på 3 kg blankt samt en lite gädda. Richards båt: En Kanada på ca 5hg samt en mycket fin på 5540gram. Mogge tog en fin Kanada på 5.5kg.
(Sen kan jag även meddela att jag inte kommer att köra på en 2taktare så länge till ;) )

Jamttrollarna.com

Nu kan ni gå in på www.Jamttrollarna.com och kika under topplistan 2011 så finns Richard med på bild ifrån den 3/5 då vi var på Liten.

Bella 510!

2011-05-03 Var det dags för min första sjösättning på Liten av min första båt, en Bella 510 -95 med en Mariner 90hk 2-takt. Självklart tog jag med mig Richard och Robin för lite fiske. Och vi fick en bra start på dagen. Efter ca 15 min böjer sig ena spöt och Richard tror att det kan vara botten för att vi åker så nära land, så vi vevar upp sakerna, och sedan börjar fighten. Detta är inte botten säger Richard,  Richard drillar sin första Kanada på 4,4 kg. I med sakerna igen och vi fortsätter. Det dröjer innan nästa påslag. Men påslaget kommer och denna gång är det Robins tur att drilla. Och upp kommer en Kanada till, dock "lite" mindre ;) Ca 1kg. Men det blev en lyckat Båtpremiär och vi var nöjda.
Keep on fishing

Norge!

Har varit i Norge och Inderöy närmare bestämt, ligger in bit ovanför Verdal. For iväg vid 15 tiden på fredag eftermiddag och var framme ca 17.00. Ska skriva lite kortfattat om bilderna tänkte jag. Bild 1. Husen där vi bodde vid Skarnsundet fjordcenter 2. Också husen där vi bodde längst upp till vänster 3. Bild över hamnen 4. Sjösättning på gång av Anders båt 5. Väcker bild över den stora bron 6. Jag fick en skaplig torsk 7. Dåligt fiske första kvällen men jag fick drilla min första "Lyrtorsk" 8. Djuppriggarna i väntan på hugg 9. Micke svedlund drillar en torsk 10. Anders tur att drilla 11. vi bara myser ute på havet 12. Fick se en stor havsörn för första gången 13. Trodheimsfjorden 14. sista dagen körde vi trolling men bestämde oss för att pröva "pilka" lite och det gav ett bra resultat på runt 25 fiskar sista en och en halv timmen.
Har haft en superbra helg med sol, trevligt sällskap,öl och fiske. En helt fantastisk upplevelse, självklart vill jag tacka Anders Karlsson (Team Karlsson), Micke och Jocke Svedlund (Team svedlund/Karlsson) för att jag fått vara med och uppleva detta otroligt fina ställe. Stort TACK! =)
http://teamkarlsson.blogspot.com/ ) ( http://teamsvedlund.blogspot.com/ )