Landön! 2011-02-28

Igår Söndag 27/2-11 Var bror Håkan och Sofia på Landön och tog en helt okey fångst, vilket gjorde mig sugen att åka idag Måndag 28/2-11. (Dom 2 bilderna längst ner här är Håkan och Fias, Håkan fick den största på 3,9kg) Så idag tog jag med mig Rudi Woxlägd samt bröderna Micke och Robin Hernerud för att se om de nappa lika bra idag. Och de vill jag lova att de gjorde, men inte lika bra för oss. Dom drog fisk mest runtomkring oss hela tiden men vi blev inte utan. Rudi tog 3 fina, Micke 1, Robin räddade tyvärr inte namnet idag och sj tog jag 5 varav 3 som fick följa med hem i frysen. En kanon dag på Landön med sol o gott sällskap. " En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst"
Rudis Röding på film ( http://www.youtube.com/watch?v=TTnL4fkS6uE)

Skäckerfjället!

För mkt is 2 dagar med klent resultat i bagaget. Så nu var de dags att återigen byta sjö och fiskart. Denna gång bar de väg till  Skäckerfjället för rödingsfiske med Anders Karlsson (Team Karlsson) samt svärmors "gubbe" Krister Persson. Det blev en skön dag på sjön idag med lite vid och få minusgrader. Tyvärr fick vi aldrig se solen kika fram. men vad gjorde de när fisken var på hugget. Fisket började med 5 minuters borrning pga den hemskt tjocka isen. Sen var fisken igång. "Gubben" började dagen med den första fisken. Dock en lake. Sen rullade de bara på, röding på röding drog han upp och jag och Anders bara tittade på varandra. Men vi fick fisk vi åxå. (Dock inte lika många) ;) Hela 34 st fick vi på 3 personer och det är godkänt tycker jag för denna gången. Ett stort tack till Krister som tog med mig och Anders idag.
Keep On Fishing

Ockesjön!

En nydag med stora förhoppningar om "Storfan". Men återigen vann fisken mot oss. Blev iaf en sväng på Ockesjön som skulle ha börjat klockan 8 i morse. Men vi insåg ganska snabbt att det var för kallt så vi väntatde med att åka ut. Men klockan slog halv 12 då alla donen var riggade, och väntan började, o vi vänta, o vänta och vänta men inget hände. Så fikat fick bli våran sysselsättning idag. Ca: 15.00 tog vi beslutet att avbryta och packa ihop. Tack till Anders Karlsson,Micke Norrlander,Lotta Henriksson, Rickard Ouchterlony samt Rudi Woxlägd för en underbar dag på sjön.
Mot nya hopp och nya tag, Keep on fishing!

Gäddfiske!

http://www.youtube.com/watch?v=uZ52ubGqVao (Film då Rickard fångar den ena)    Blev en dag på "Stora" drafsjön idag med goda vänner i hopp om "storfan" med  Bl a Richard, Micke Norrlander (Team Dundee) Anders Karlsson (Team Karlsson) samt Gunnar. Började dagen i -17. Men det blev betydligt bättre med tiden då solen tittade fram. Tyvärr var fisket inte på våran sida. Resultat: 2 Gäddor och 2 "hugg".

Kameran!

Har nu fått min Kamera som ska hjälpa mig att dokumenta kommande fiske. Men jag måste hitta något bra, billigt (helst gratis) redigeringsprogram. Några Tips? Kemaren är en Sanyo 30x optiskt zoom samt waterproof och filmar i HD format.

Sällsjön!

Blev en tur till Sällsjön idag i de fina vädret. -5 och sol. Fisket vär dock inte lika bra, men de kändes inte som de var de viktiga idag när jag hade så trevligt sällskap och fint väder. På Fredag är de dax igen för en resa till Landön & förhoppningsvis kommer min filkamera i veckan så då ska den med.

Prylar!

Tänkte visa några av dom prylar jag brukar använda mig av då jag Vinterfiskar. Tänkte passa på att visa lite prylar jag brukar använda mig av då jag isfiskar!

Landön 11-02-06

Blev en mestadels blåsig dag på Landön, men en mycket trevlig dag. De var en ganska trög dag för oss men de fanns folk på isen som fyllt kvoten Resultat: Anders 2 (Den största av bilderna), Rudi 2 och sj tog jag 3. Har nu beställt en Videokamera så börjar filma lite nästa gång jag ska iväg.

I morgon ska dom upp!

Larmet är nu ställt på 04.45. Dax för en fiske resa återigen till Landön.
Åker från Mörsil 05.15 och ska hämta upp Anders Karlsson (Team Karlsson) samt Rudi Woxlägd vid 3:21an.
Mackorna är gjorda,saften blandad och krokarna vässade. För i morgon ska dom upp!
Skriver i morgon så fort jag kommit hem o kan.
Skit fiske!

Nyköp!

Blev en sväng in på Landbys idag när jag ändå var i stan, Brukar alltid köpa något smått när man är in ;)

Landön

Fin fiskedag på Landön! Fin dag på Landön 2010-01-18

Äntligen! ;)

Äntligen har jag påbörjat min blogg om mitt stora intresse för fiske.
Hoppas ni kommer att följa mig genom mitt fiskeår 2011!

Välkommen till min fiskeblogg!

Välkommen till min fiskeblogg, här kommer jag att

dokumentera allt inom mitt fiskeintresse.

Bilder samt filmer kommer så snart som möjligt!