Båtpremiär!

Då var de dags för årets första fiske från båt. Ställde klockan på 07.00 för att träffa Richard nere vid Ockesjön.
Isen låg fortfarande kvar inne vid land så vi fick dra båten någon meter och det gick utmärkt.
Vi började att dra lite wobblers men gav inget resulltat på morgonen, så vi bestämde oss för att ankra fast oss och pröva lite olika jerks. Men det ville dom inte heller, så vi tänkte att vi prövar och drar lite över sjön. Det tog inte länge för en Richard skriker till att han har hugg, ser att spöt böjer sig och ger ifrån sig 2 snabba knykk och sedan avtar. Efter de fortsätter det att hugga lite men vi lyckas inte få fast dom riktigt. Men när det väl hugger på mitt spö så lyckas jag hålla den kvar och upp kommer en gädda på ca 2kg. Det dröjer inte länge för en jag dragigt upp 2 snabba till så Richard ville avsluta för dagen, men jag prövar att övertala honom att fortsätta några minuter till, och mycket riktigt hugger det på Richards spö som faktiskt får upp en i samma storlek som mina.
Så vi får ändå vara nöjda med dagen.
Keep on Fishing

Kommentarer
Postat av: Johan Dumky

Bra aborrefiske idag på ockesjön. Men ska man fiska gädda så är man tvungen att använda ståltafs fick jag lära mig..

2011-04-13 @ 16:10:26
Postat av: Freddan

Jasså, fick du på gädda på pimpelspöt? ;)

2011-04-16 @ 08:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0