Ockesjön 11-03-15

Idag har jag varit och pröva leta "Storfan" i Ockesjön, med mig hade jag min gode vänn Richard. Senare på dagen dök även Gunnar och Annika förbi. Jag och Richard riggade sakerna strax innan 8 i morse, o när allt var ute på sin plats tog det inte många minuter fören första small på. Med enorma steg sprang Richard mot det smällande donet. "De är en fin gädda denna" skriker Richard, o upp kommer en gädda på 7,8kg. Sen gick det en liten stund innan nästa small på, när jag precis fått upp en gädda på 4kg blankt smäller de till på nästa don. Dit springer Richard o drar upp en lika på 4kg blankt. Vilken start på dagen tänkte vi med ett leende. Sen gick de bra länge innan vi även fick den 4de och sista gäddan på ca 2.5 kg. Gunnar skulle pröva lyckan efter nån "storborre" men lyckades ta en sik på ca 7-8 hg. Godkänt de åxå. En annars solig och fin dag på Ockesjön. Keep on fishing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0