Ockesjön 11-03-16

Blev en tur till Ockesjön idag igen för att se om de var nån gädda i farten. Med mig idag hade jag Mojjan och hans fru Ingrid, Richard samt Rudi och Lotta. Redan 05.55 riggade jag första donet i soluppgången. Kan meddela att Mojjan drog upp spänningen redan på första donet då han hade hugg när han skulle släppa ner, men slets sig tyvärr  Efter alla donen var på plats började spänningen och väntan...o väntan...o väntan. Men till slut small de på ett av donen då vi tittade upp för att se vilket av dom de var, då ser vi att Lotta sitter o små ler då hon råkat utlösa ett skott när hon skulle ösa ur is från hålet =) , så redan där började hjärtat pumpa snabbt. Sen tog de några minuter tills de small på riktigt och dit kutar Richard. Linan löper o löper och stannar tillslut, richard rycker till men gäddan gick fri. Timmen innan vi gav upp kom äntligen den största och ända gäddan som jag drog upp, den vägde hela 1,8kg. Keep on fishing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0