Rekord! =)

Idag var de en ny Landötur med Bror min. En härlig dag med sol o värme. 05.55 stämpla vi in och ca 18.00 gav vi upp.  Fisken fanns där men var inte på hugget. Vi satt först vid korvkön på morgonen men det var trögt där så vi tog våra saker och begav oss ut på ett grund. Men återigen blev vi lurade av fisken. Så Håkan bestämde sig för att vandra ner mot viken, efter ett telefonsamtal från Håkan börjar jag lunka ner mot viken också och där skulle vi ha varit från början. (Som vanligt) .De tog inte många sekunder innan jag ser ett stim med 7-8 fina rödingar glida förbi myskan. Ca 2 minuter senare kommer de fram 2 mindre rödingar kring halvkilot som åkerförbi och bakom dom kommer äntligen mitt blivande personligt rekord. En röding på 4.1Kg =) kände direkt att den var stor och enormt stark. Den gjorde i princip vad den ville i 15 minuter innan jag lyckades få den mot hålet. 20 minuter senare smäller de på en bamse på brorsans spö. Det är en stor fisk säger Håkan, så jag skyndar mig och tar upp mina saker så vi inte hakar i varandras lina. En hyffsad snabb drillning på några minuter, och upp kommer en fin röding på 3.9Kg. Håkan tog även 2 mindre rödingar och jag en liten som tyvärr inte höll måttet. Vi låg och kikade på fisken nästan hela dagen men den hugg tyvärr inte. Såg även fisk som var betydligt större än våra. Så dom finns där!

Kommentarer
Postat av: Kent-Ove

Hej!

Grattis till storrödingen.

Åker till Landön nästa onsdag.

Vi åker från Boden ca 62 mil.

Skulle vara tacksam för några fisketips.



Vad ska man fiska med,enbart myshka?

Vad ska man ha för färger på myshkorna?

Var på sjön brukar det var bra?



Hälsningar Kent-Ove Andersson



2011-03-24 @ 12:09:48
Postat av: Fredde

Hej och tack. Jag använder mig av enbart myshka som är guld på magen och röd/orange uppe på. Det finns en bild på den längre ner på sidan. Jag skulle rekommendera att sitta nere i viken. När du kommer ut på sjön så går du längst ner åt vänster, vi fiskar på ca 2m djup. (Kikmetar)

Lycka till

2011-03-27 @ 11:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0