Bella 510!

2011-05-03 Var det dags för min första sjösättning på Liten av min första båt, en Bella 510 -95 med en Mariner 90hk 2-takt. Självklart tog jag med mig Richard och Robin för lite fiske. Och vi fick en bra start på dagen. Efter ca 15 min böjer sig ena spöt och Richard tror att det kan vara botten för att vi åker så nära land, så vi vevar upp sakerna, och sedan börjar fighten. Detta är inte botten säger Richard,  Richard drillar sin första Kanada på 4,4 kg. I med sakerna igen och vi fortsätter. Det dröjer innan nästa påslag. Men påslaget kommer och denna gång är det Robins tur att drilla. Och upp kommer en Kanada till, dock "lite" mindre ;) Ca 1kg. Men det blev en lyckat Båtpremiär och vi var nöjda.
Keep on fishing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0