Liten! 2011-05-07

Var ut på Liten idag. Dagen har väl varit lite upp och ner. Morgonen började med att Richard inte fick igång båten pga för dåligt batteri så Ante fick åka till Trångsviken och hämta ett nytt. Sedan var vi iallafall iväg. Samma visa som sist, det dröjde inte länge för än vi fick första hugget. I min Båt var de jag själv och 2 av mina goda vänner Anders Karlsson och Micke Hernerud. Richard hade med sig pojkarna Hellqvist, Ante&Putte. Hur som helst så fick vi ett påslag och Micke fick drilla en Kanadaröding på ca 7-8hg. Plötsligt ser vi en båt till komma ut emot oss, då är det Mogge Larsson som är fiskesugen och slänger ut 2 av sina spön. Tar ca 45 min innan min mobil ringer och det första jag hör: "Ni måste komma hit med en håv jag har en stor jävla Kanada på" då är de Mogge som fått på en fin Kanada så vi tog upp våra saker och Anders fick gå ombort på Mogges båt för att han glömt håven hemma, ajjabajja ;) Hur som haver så fortsätter vi våran rutt och åker runt där mogge fick sin, jo visst fisken var inte ensam där. En 3kg Kanada kliver på som jag själv får lyckan att drilla.
dagens resulltat: Min båt fick 2 Kanada, en på 8-9hg och en på 3 kg blankt samt en lite gädda. Richards båt: En Kanada på ca 5hg samt en mycket fin på 5540gram. Mogge tog en fin Kanada på 5.5kg.
(Sen kan jag även meddela att jag inte kommer att köra på en 2taktare så länge till ;) )
Keep on fishing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0